Czech-American TV slaví 21 let propagace ČR

Nekomerční televizní společnost Czech-American TV slaví 21 let od svého založení. Vznikla díky Johnu Honnerovi a propaguje ČR v zahraničí. Dosáhla přes 6 milionů domácností, vysílá dokumenty o české kultuře a turistických místech.


Nekomerční televizní společnost Czech-American TV právě slaví 21 let od svého založení, během nichž přinesla divákům v zahraničí nespočet poutavých pořadů o České republice. Vznikla díky snaze svého zakladatele, Johna Honnera, rodáka z Jižní Moravy. Ten se po vzoru někdejšího pořadu státní rakouské televize „Hello Austria, Hello Vienna' rozhodl stejným způsobem zviditelnit také svou vlast. Založil v Americe neziskovou organizaci, která se během své existence stala důležitým zahraničním propagátorem Česka. Dodnes přispívá k posílení povědomí o ČR jako o zajímavé, bezpečné a půvabné turistické destinaci.

Relace Czech-American TV zasahuje přes 6 milionů domácností zejména v USA. Pořady lze sledovat na amerických kabelových televizích a prostřednictvím webového portálu www.catvusa.com po celém světě. Vysílání má formu vzdělávacích videodokumentů, které jsou pouze v angličtině. Kromě reportáží o turistických místech se věnují také českým tradicím, folklóru a receptům. Za 21 let nepřetržité práce, do které byly průběžně zapojeny stovky dobrovolníků z řad studentů i odborníků, vzniklo přes 1 500 televizních pořadů o ČR. Televizní web obsahuje více než 2 000 stran v angličtině o České republice a její kultuře, stovky hodin videí a audio podcastů.

Novinkou je promo video, které vzniklo při příležitosti 21. výročí pravidelného vysílání. Jedná se o formu prezentace s maskotem Českým Honzou, který podrobně shrnuje všechny televizní projekty. Zmíněné video je dostupné v češtině na www.catvusa.com/promo.

Czech-American TV spolupracuje s českými regiony, městy a univerzitami. Například se každým rokem zapojují studenti z Univerzity Hradec Králové z oboru Management cestovního ruchu. Ti napomáhají nejen při tvorbě dalších projektů, ale mají i skvělou možnost získat cenné zkušenosti v prostředí cestovního ruchu. Televize v budoucnu plánuje rozšířit spolupráci s Královéhradeckým krajem a oslovit i místní střední školy.

Americká televize rovněž řadu let kooperuje v oblasti školství i v jiných regionech. Kromě několika středních škol spolupracuje také se Západočeskou univerzitou v Plzni, Masarykovou univerzitou v Brně, Slezskou univerzitou v Opavě, ČVUT v Praze, Univerzitou Palackého v Olomouci a HCC univerzitou v Texasu. Díky této spolupráci také vznikla celá řada bakalářských či diplomových prací.



Vizovické Trnkobraní 2024

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Studio UHK

Hlavní zprávy

 

Vizovické Trnkobraní 2024