Trutnov, vizuální identita, dračí ocas, grafické studio, městské materiály, blog
Město Trutnov představilo novou vizuální identitu se symbolikou dračího ocasu v moderním a hravém stylu. Slavnostní akce proběhla v kině Vesmír. Design v kombinaci modré a zelené vytvořilo grafické studio za půl milionu korun.
Město podhůří Krkonoš, známé pro svou bohatou historii a krásné přírodní scenérie, představilo novou vizuální identitu. Slavnostní akce proběhla v trutnovském kině Vesmír a ukázala veřejnosti nový design, který kombinuje nebeskou modrou se zelenou, doplněnou o jemný náznak dračího ocasu - symbolu města.
Podle starosty Michala Rosy z ODS byla tato změna nezbytná. „Město Trutnov se snaží dlouhodobě efektivně komunikovat se svými občany, a právě vizuální identita hraje klíčovou roli v této komunikaci. Ta původní, z roku 2008, už nevyhovovala současným požadavkům,“ uvedl Rosa.
Za realizaci nové vizuální identity vděčí Trutnov grafickému studiu, které na návrhu intenzivně pracovalo a získalo odměnu ve výši půl milionu korun bez DPH. Osmdesát pět procent této částky pokryla dotace. Starosta Rosa dodal: „Jsem nadšený, že autoři zachovali dračí symboliku, avšak představili ji moderním a hravým způsobem, zanechávajíc prostor pro představivost.“
Nový design se postupně objeví na městských internetových stránkách, informačních tabulích, letácích, plakátech a v Radničních listech. Městské organizace novou identitu používat nemusí, ale mají tu možnost. Ředitelka jedné z trutnovských škol, Zuzana Horáková, plánuje zavést nový design i do školních vizitek. „Líbí se mi nadčasovost a jednoduchost tohoto návrhu. Je opravdu pěkný a smysluplný,“ pochválila nový vzhled Horáková.
Místostarosta Tomáš Hendrych z Volby pro město, který je znám svou konzervativností, se ke změně původně stavěl skepticky, ale nakonec byl velmi spokojen. „Zpočátku jsem nechtěl staré logo opouštět. Čím je člověk starší, tím více lpí na věcech a nerad se jich zbavuje. Ale nakonec se mi návrh nového designu velmi zamlouval,“ prohlásil Hendrych.
Martin Strnad, který byl součástí týmu grafiků, je rád za pozitivní ohlasy. Ačkoli firma sídlí v Praze a k Trutnovu nemá blízký vztah, věnovali tvorbě loga maximální úsilí. Nová identita byla poprvé představena na průčelí trutnovské radnice již v brzkých ranních hodinách, a od té doby zdobí toto významné městské místo.
Trutnov tedy uvítal moderní vizuální identitu, která si našla své příznivce mezi občany, organizacemi i vedením města. Tento krok symbolizuje snahu města držet krok s dobou a zároveň respektovat své historické kořeny.