Hradec Králové, TO-MI electro, očekávání, elektrokoloběžky, nextbike, blog, blogall
Hradec Králové ukončilo spolupráci se společností TO-MI electro kvůli nenaplněným očekáváním ohledně elektrokoloběžek. Město se nyní zaměřuje na sdílené bicykly od společnosti nextbike, která provozuje 250 kol na přibližně šedesáti stanovištích, včetně elektrokol.
Hradec Králové mění strategii v oblasti sdílené mobility, když se město rozhodlo ukončit spolupráci se společností TO-MI electro, která provozovala elektrokoloběžky v městských ulicích. Tento krok přichází po několika měsících, během nichž se ukázalo, že očekávání města i uživatelů nebyla naplněna.
Elektrokoloběžky se vrátily do Hradce Králové po téměř třech letech. Nová dohoda s TO-MI electro byla uzavřena letos na jaře, a to za přísných podmínek, které měly zajistit bezpečné a odpovědné používání těchto dopravních prostředků. Nicméně, po krátké době vyšlo najevo, že nadšení uživatelů opadá a realizace projektu neodpovídá původním představám.
'Lidé postupně přestávali elektrokoloběžky využívat, přestože jsme chtěli ulehčit dopravě ve městě a nabídnout ekologičtější způsob dopravy,' uvedl náměstek primátorky Lukáš Řádek. Rada města proto usoudila, že ukončení dohody je nejvhodnějším řešením.
Naopak se ukázalo, že obyvatelé Hradce Králové dali přednost sdíleným bicyklům. Město proto rozšířilo spolupráci se společností nextbike, která nyní poskytuje 250 sdílených kol v novém městském designu. Tyto kola jsou rozmístěny na přibližně šedesáti veřejných stanovištích i na soukromých pozemcích po celém městě.
Tato iniciativa je podporována radnicí částkou okolo 300 tisíc korun měsíčně, přičemž výše dotace závisí na počtu výpůjček. Díky tomuto modelu mohou uživatelé prvních patnáct minut jízdy použít kolo zdarma, což zvyšuje dostupnost a atraktivitu této služby.
Kromě mechanických kol byla do sítě sdílené mobility nedávno zavedena i elektrokola. Těch je v Hradci Králové zhruba třicet a svým dostupným umístěním a jednoduchým použitím dále rozšiřují možnosti ekologické dopravy ve městě.
Město tak pokračuje ve svém úsilí nabízet obyvatelům udržitelné možnosti pohybu, přičemž mění strategie podle toho, jak se vyvíjí potřeby a preference jeho obyvatel.