Vysokorychlostní trať Brno-Vídeň už za dva roky

Ministerstvo dopravy získalo první pozitivní stanovisko EIA pro výstavbu vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Vídní. Stavba by mohla začít v roce 2026 a dokončení se plánuje po roce 2030. Trať zkrátí cestu mezi Prahou a Brnem nebo Drážďanami na cca jednu hodinu.


Podle nedávných zpráv Ministerstvo dopravy České republiky získalo první pozitivní stanovisko EIA v takzvaném zjišťovacím řízení o výstavbě vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Vídní. Ministr dopravy, Martin Kupka (ODS), uvedl, že existuje možnost zahájit výstavbu tohoto projektu již v roce 2026. Nicméně, Správa železnic musí ještě získat konečné posouzení vlivu na životní prostředí a stavební povolení. Očekává se, že první vysokorychlostní úseky budou dokončeny po roce 2030.

Plány na vysokorychlostní trať zahrnují spojení mezi Prahou a Brnem, Ostravou, Hradcem Králové a německými Drážďanami a také stavbu několika nových terminálů. Čas cesty mezi Prahou a Brnem nebo Drážďany by se mohl díky vysokorychlostní železnici zkrátit na zhruba jednu hodinu. Německá rychlotrať by se měla rovněž napojit na tuto novou trať.

Stavba vysokorychlostní tratě má hrát klíčovou roli v obnově české ekonomiky a rozšíření možností českého průmyslu a hospodářství. Správa železnic musí však při navrhování projektu zohlednit výtky odborníků, starostů a obyvatel dotčených oblastí. Například starosta Dolních Měcholup Jiří Jindřich (ODS) upozornil na možný konflikt mezi obchvatem Dolních Měcholup a vysokorychlostní tratí.

Časový rámec projektu zahrnuje zahájení výstavby prvních kilometrů v roce 2026, s úplným dokončením projektu předpokládaném v roce 2050. Předpokládané náklady na celý projekt činí přibližně 800 miliard korun, s částí financování z evropských dotací.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Studio UHK

Hlavní zprávy