Zásadní výjimka umožní modernizaci tratí na sever od Hradce Králové

Centrální komise ministerstva dopravy schválila klíčovou výjimku, která umožní modernizaci tratí na sever od Hradce Králové. To zahrnuje vysokorychlostní i konvenční tratě. Hejtman Martin Červíček uvedl, že očekává rychlejší spojení Praha – Hradec Králové – Wroclaw.


Na jednání 4. září 2024 schválila Centrální komise ministerstva dopravy významnou výjimku, jež umožní Správě železnic pokračovat v projektové přípravě modernizace tratí v severní části Hradeckého kraje. Tento krok přichází ještě před schválením studie proveditelnosti rychlého spojení mezi Prahou a Wroclawí. Výjimka se vztahuje jak na vysokorychlostní úseky, tak na konvenční tratě na území Královéhradeckého kraje.

„Po dlouhých letech jednání je schválení této výjimky velkým úspěchem. Zahájení projektových prací na modernizaci klíčových tratí v našem kraji je obrovským zadostiučiněním pro celý tým krajského odboru dopravy. Cestující mohou v dohledné době očekávat rychlejší spojení na trase Praha – Hradec Králové – Wroclaw,“ prohlásil hejtman Martin Červíček.

Součástí plánovaných projektů jsou například modernizace a zdvoukolejnění trati mezi Hradcem Králové a Jaroměří, dále modernizace trati mezi Jaroměří, Českou Skalicí a Náchodem včetně výstavby Vysokovské spojky. Stejně tak se plánuje modernizace úseku z Náchoda do Meziměstí až po státní hranici. Vysokovská spojka, opomíjená desítky let, je klíčová pro zkrácení cestovního času mezi Hradcem a Broumovem a představuje nejkratší cestu pro rychlé spojení mezi Prahou a Varšavou.

Správa železnic plánuje kromě modernizace tratí a zdvoukolejnění také implementaci dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení, zvýšení traťové rychlosti, modernizaci stanic a zavedení systému ETCS L2. Přípravy na zadání zpracování záměrů projektů a dokumentací pro povolení všech tří uvedených staveb začnou brzy, přičemž realizace je předpokládána v letech 2029 až 2032.

Současně se připravuje také zřízení nové železniční stanice Česká Metuje s plánovanou realizací v letech 2026 a 2027. Tato stanice umožní zvýšení kapacity trati a zavedení dalších vlakových spojů.

Po dokončení modernizace bude možné naplnit plánované provozní koncepty pro dálkovou i regionální dopravu, což zahrnuje posílení mezinárodních spojů do polské Wroclawi.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Studio UHK

Hlavní zprávy