Trutnov čelí dopravnímu náporu silnice S3 z Polska

Poláci pokračují v budování rychlostní silnice S3, čímž dochází k větší dopravní zátěži ve městě Trutnov. Město se pokusilo zavést vlakové spoje jako alternativu, ale kvůli nedostatečnému zájmu obyvatel byl projekt pozastaven.


Poláci každým rokem otevírají další úseky rychlostní silnice S3, což vedoucími k neustále narůstající dopravní zátěži ve 30 000 obyvatel městě Trutnov. Ačkoliv se nejtěžšími dopravními zácpami utvářejí na silnici z Poříčí do centra města, obyvatelé Trutnova našli ke zmírnění dopravní zátěže alternativní řešení. Začátkem března minulého roku začalo z Libče do hlavního nádraží jezdit 16 vlakových spojů, které podporovaly městskou hromadnou dopravu.

Bohužel se tato alternativa ukázala jako neefektivní, když v praxi nepřitahovala dostatečný počet obyvatel. 'Práh bolesti řidičů, kteří utrácejí hodiny v autě v dopravní zácpě, zatím nebyl překročen, a tak nechtěli řešit dopravní alternativy,' poznamenal starosta Trutnova Michal Rosa (ODS).

Přestože všechny potřebné spoje byly objednány na jaře předchozího roku, obnovení projektu bylo schváleno na podzim. Obnovení bylo však zpochybněno kvůli nedostatku zájmu. I přes to, že na tratích platily měsíční a čtvrtletní jízdenky MHD, mnozí občané se rozhodli nevyužívat tuto variantu dopravy.

Poláci tento rok očekávají dokončení poslední části 500km dlouhé rychlostní silnice S3. Tento úsek by měl propojit příhraniční oblast se Svinoústy. Odborníci dokonce předpovídají potenciální zvýšení dopravní zátěže z Polska na Trutnov až na deset tisíc vozidel denně jakmile bude silnice dokončena.

Výstavba nového 21 km dlouhého úseku silnice od Trutnova k státní hranici vyhrála polská společnost Budimex s nejnižší nabídkou 11,35 miliardy korun (bez DPH), která měla začít stavbu v prosinci 2021. Výsledky soutěže byly nicméně zrušeny antimonopolním úřadem po odvolání firmy MI Roads ze skupiny Metrostav. Úředníci nyní rozhodnují znovu o výsledcích soutěže.

Trutnov je tedy stále považován za hlavní lokaci, kde potřebuje rychlou a efektivní řešení pro jeho narůstající dopravní zátěž. Komplexní stavba D11 by mohla být dokončena v roce 2028. Jsou to však dlouhodobé plány a mezi tím je zapotřebí najít řešení, které podpoří občany města Trutnova a pomůže zmírnit dopravu v regionu.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Studio UHK

Hlavní zprávy