Dopravu v Hradci Králové ovlivní velký projekt, který je považován za nejnáročnější úpravu křižovatky v Česku. Křižovatka Mileta projde rozsáhlou proměnou, která potrvá až tři roky. Pracovní činnosti začaly náročnou přípravou, kterou má na starosti Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Hradecká primátorka Pavlína Springerová připomněla, že zdejší situace byla dlouhou dobu velmi složitá. Bylo zde mnoho různých variant řešení, dokonce s představou mimoúrovňového křížení. No nakonec se vše podařilo a práce na významném projektu začaly.
Radek Mětl, ředitel ŘSD, vyzdvihl rozsah práce a poznamenal, že takovou stavbu si nepamatuje. Kromě Hradce musí zvládnout provoz i intenzivní dopravu, což bude mít negativní dopad na život města. Ačkoliv to bude finančně i časově náročné, na konci nás čeká nový, moderní místo pro motoristy, chodce a cyklisty.
Ministr dopravy Martin Kupka přidal, že nové řešení křižovatky Mileta uleví všem účastníkům silničního provozu. Zároveň pochválil i průběh stavby jaroměřského obchvatu, který probíhá přesně podle harmonogramu.
Transformace křižovatky Mileta byla zahájena již koncem loňského roku kácením stromů a pokračovala výstavbou provizorních přechodů pro chodce i autobusových zastávek. Nyní je třeba také přestěhovat elektrické vedení pro trolejbusy. Náklady na úpravu křižovatky dosahují 524 milionů korun bez započtení daně.
V první etapě se počítá se třemi novými bypassy pro odbočování doprava, novými autobusovými zastávkami a osvětlením. Dokončení první etapy je plánováno do května následujícího roku. Počítá se také s napojením na Benešovu třídu a v průběhu stavby budou probíhat další práce, včetně horkovodu podél Zborovské ulice a výstavby obchodního domu Kaufland.
Úprava křižovatky v Hradci Králové je vyčkáváným projektem, který přinese nové možnosti a zlepší dopravní situaci ve městě. Ale jako každá velká stavba, tak i tato bude mít dopad na život města a jeho obyvatel. Během příštích tří let nás tak čeká nejen náročný provoz, ale také postupná proměna Hradce do nové, moderní podoby.