Výstavba úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí s Polskem se bohužel potýká s dalším zpožděním. O podrobnosti se postaral reportér Tomáš Lörincz. S jakými komplikacemi se setkáváme tentokrát?
Podle posledních informací ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, se polský dodavatel Budimex, který původně soutěž na výstavbu úseku vyhrál, dopustil neschopnosti splnit požadavky technické kvalifikace. Co to vlastně znamená?
S jednoduchými slovy, nabídka od Budimexu pro úřad nebyla v pořádku. Neobsahovala vše, co měla a také ne tak, jak to mělo být. Odpovědní tvrdí, že některé z referencí, které předložila společnost Budimex, nesplňovaly požadavky Ředitelství silnic a dálnic. A navíc, podle obchodního sdružení MI Roads, které v tendru nebylo úspěšné, polský dodavatel neuvedl kvalifikační požadavky pro odborný personál pro výstavbu tunelů.
Antimonopolní úřad nyní dal částečně za pravdu firmě MI Roads. To znamená, že je třeba výběrové řízení na nalezení vhodného dodavatele znovu zahájit. Ale kdy to bude a jak moc to ovlivní celkový harmonogram výstavby dálnice?
Na danou otázku může odpovědět pouze Ředitelství silnic a dálnic, které si musí nejdřív pečlivě prostudovat rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Zatím je jisté, že Budimex se opět uchází o vítěznou pozici.
Netrpělivě se očekává, kdy budou moci práce na projektu pokračovat. Původně se mělo začít stavět již v prosinci minulého roku. Jaký dopad ale budou mít námitky ze strany neúspěšných účastníků soutěže na celkové dokončení dálnice D11?
Konečný termín dokončení je stanoven na rok 2027. Pokud vše půjde podle plánu, zbude poslední úsek z Jaroměře do Trutnova. Jeho výstavba by měla začít v roce 2025 s plánovaným dokončením v roce 2028. Z původních 154 kilometrů dálnice D11 k polským hranicím zbylo do dokončení pouze 41 kilometrů.