Pokrok v rozšíření dálnice D35 z Hradce Králové do Jičína pokračuje podle ministra dopravy Martina Kupky v svižném tempu. Tato klíčová dopravní stavba má významně přispět k odlehčení přetížené dálnice D1 a poskytnout spolehlivější spojení mezi východem a západem České republiky.
Ve středu se na staveništi u obce Sadová odehrál kontrolní den, na kterém se zúčastnil i premiér Petr Fiala, aby vyjádřil svou podporu tomuto rozsáhlému projektu. „Jsem rád, že se daří posouvat řadu dopravních staveb kupředu, zrychlovat jejich dokončení a otevírat nové úseky. Letos bychom měli zahájit stavbu dalších 32 kilometrů dálnice D35, rozestavěno je přes 31 kilometrů. To dohromady bude patřit k největším stavbám tohoto typu ve střední Evropě,“ uvedl Fiala.
Aktuálně probíhá zakládání mostní estakády u Hořic a archeologické práce na úseku navazujícím k Hradci Králové. Kupka zdůraznil, že bez dostavby D35 nebude možné zvládnout jeden z největších dopravních problémů České republiky: „Když se cokoliv stane na D1, znamená to ochromení dopravního proudu mezi východem a západem, ale i tranzitu přes Českou republiku.“
Na navazujícím úseku ze Sadové do Plotišť nad Labem na okraji Hradce Králové plánuje Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) zahájit stavbu ještě letos. D35 se zde bude napojovat na dálnici D11.
Nejdůležitější částí navazujícího úseku bude dálniční sjezd u Sadové, který je nezbytný pro zprovoznění úseku od Hořic. Stavbu úseku na Hradec Králové by neměl zbrzdit ani rozklad proti stavebnímu povolení, který podala obec Vešťany na Hradecku. Nesouhlasí s tím, že projekt nepočítá s protihlukovými stěnami u její části Bříza.
Ještě letos by se měla soutěžit stavba D35 z Čelákovice u Jičína do Hořic, kde stále probíhá finišování se zadávací dokumentací. Dálnice z Hradce na Jičín by podle plánů ŘSD měla být hotová v roce 2027, nejpozději o rok později. Hradecký hejtman Martin Červíček (ODS) se těší: „Když dnes slyším termíny 27, 28 u propojení do Jičína, hřeje mě to u srdce.“