V Hradci Králové zažívají místní cestující dramatické změny v MHD. Od března došlo k největším změnám od roku 2016, kdy se naposledy pohnuly ceny. Nový ceník přinesl zvýšení cen o 10 až 30 procent, což by mělo dle dopravního podniku i města přinést roční zisk ve výši 12 milionů korun. Na druhou stranu se objevují i kritické hlasy, které poukazují na problémy s odbavovacím systémem a rychlostí jeho reakcí.
Velkou novinkou v Hradci je zavedení bezhotovostní platby bankovní kartou díky novému odbavovacímu systému. Ten by měl navíc umožnit komunikaci s krajským dopravním systémem Iredo či kartami Českých drah. Přesto se však objevují stížnosti na pomalost systému zejména v dopravních špičkách.
Nejasný je také vliv zdražení na tržby dopravního podniku. Aleš Dohnal upozorňuje na to, že dopravní podnik neví, kolik jízd je do deseti minut a že výpočty zisku z nedávného zdražení jsou střelbou do tmy. Sám však připouští, že zdražení může být v některých případech opodstatněné.
Problém vidí Aleš Dohnal také v celkové kvalitě služeb, které dopravní podnik nabízí: 'Bohužel pro velkou část pracujících nebo studujících není hradecká MHD vhodnou alternativou, nehledě na ceny jízdenek.'
Ačkoliv se nyní vyšší ceny promítnou do kapes cestujících, město pro letošek ponechá dotaci na vyrovnání provozní ztráty dopravního podniku na stejné výši, tedy 380 milionů korun. Náměstek primátorky pro oblast dopravy Miroslav Hloušek (ODS) sdílí názor, že dopravní podnik by měl více investovat do vlastního rozvoje a zlepšování kvality služeb.